KMC

Big bags gør det effektivt og elegant

Udviklingen af tre nye big bags har givet KMC de ønskede, nye fordele. Det handler især om større effektivitet og flottere finish, når KMC’s primære produkt, stivelse/kartoffelmel, skal håndteres og leveres.

– Vi transporterer hvert år omkring 150.000 tons stivelse fra fabrik til kunde. Det bliver til 5000 containere om året ud af Danmark ad søvejen. Undervejs bruger vi en del big bags, som produktet leveres i, fortæller Henrik Christiansen, Purchasing manager hos KMC.

– Det er vigtigt for os, at vores big bags er stærke rent funktionelt, så de er nemme at fylde for os og tømme for kunden. Det er samtidig et krav, at de er rene og pæne, og det er storsækkene fra Bluepack ApS.

Stiller krav

Kravene til effektivitet og finish er ikke de eneste krav, KMC stiller til sine big bags:

– Vi stiller store krav til vores emballage og dermed til Bluepack ApS som leverandør. Vores big bags skal være metaldetekterede, vakuumbehandlede, så der ikke sidder fremmedlegemer i vores mel osv., siger Henrik Christiansen og fortsætter:

– Bluepack ApS matcher forventningerne, fordi de hele tiden sørger for, at vores emballager lever op til den europæiske lovgivning på området. De lægger et stort stykke arbejde i at dokumentere kvalitet og sikkerhed.

– Vi er underlagt mange krav, hvorfor vi stiller store krav til kvalitetsniveauet og til hele den kæde af leverandører, vi bruger. Leverandørerne skal matche de krav, vi bliver stillet. Et godt eksempel er spørgsmålet om, hvorvidt der finder en migration sted, hvor plasten afgiver stoffer, der er sundhedsfarlige. Her har Bluepack ApS migrationstestet vores big bags og kan dokumentere, at de overholder gældende regler.

Binder tingene sammen

Selvom KMC beskæftiger 120 medarbejdere og producerer så store mængder, er det ikke et produkt, der bliver lagt så meget mærke til, selvom stivelsen fungerer som bindemiddel i rigtig mange fødevarer:

– Vi eksporterer 95% af vores produktion til 75 forskellige lande og har brug for emballager, der er nemme at håndtere hele vejen igennem. Derfor er det vigtigt med udvikling af nye emballager.

– Der er altid en god dialog, hvor der bliver lyttet til tingene, uanset hvor svære vores krav er. Der er en forståelse hos Bluepack ApS for lige netop vores behov og situation. Og generelt er de gode til at følge med i de regler og love, der er og kommer til på området. Vi har desuden med glæde noteret os, at Bluepack ApS har valgt at lade sig certificere, hvilket betyder meget for vores samarbejde, konstaterer Henrik Christiansen.

Lang relation giver fordele

Samarbejdet mellem KMC og Bluepack ApS er en lang relation igennem 20 år, hvilket giver begge parter en række fordele i udviklingen af nye emballager:

– Bluepack ApS leverer den service, vi efterlyser, hvilket har ført til det gode og tætte samarbejde, hvor der bliver leveret høj kvalitet. Det skyldes blandt andet et godt teknisk team, der kan omsætte det input, vi bringer videre fra vores kunder. Medarbejderne hos Bluepack ApS er generelt godt klædt på, uanset om det handler om udvikling, ordreafgivelse, logistik e.l., siger Henrik Christiansen og fortsætter:

– Et eksempel på samarbejdet omkring udvikling af vores big bag med ekstra baffel, hvilket giver en meget stabil big bag, uanset om den skal fyldes eller tømmes, siger Henrik Christiansen og tilføjer:

– Vi har udviklet os sammen igennem flere år. Det gør det til en fælles opgave at levere et godt produkt. Her lægger Bluepack ApS sig altid i selen.

Ved at klikke 'Acceptér Alle' så giver til tiladelse til at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing